Vem har åtkomst till kontakter?
- Alla användare med behörigheten Kontakter har åtkomst till dem
Öppna kontakter
- Klicka välj din organisation och expandera listan Kontakter
Skapa en delad kontaktgrupp
-
- Klicka välj din organisation
- Expandera listan Kontakter och klicka på delade kontakter
- Klicka på Skapa kontaktgrupp
- Ge den ett namn
- Välj om listan ska visas i användarens kontaktlista eller inte (toggla av / på )
- Lägg till kontakterna (separat guide för detta steg finns nedan)
- Välj vilka som ska ha tillgång till listan (separat guide för detta steg finns nedan)
- Klicka på skapa
Det finns flera olika sätt att lägga till kontakter och dela ut gruppen till användarna, se separata guider nedan för steg 6 & 7 om du djupdyka.
Lägg till delade kontakter
Du kan lägga till kontakter på olika sätt. Klicka på för att få fram alternativen.
-
- Skriv in för- & efternamn, företag och befattning (frivilligt)
- Lägg till epost (frivilligt)
- Lägg till telefonnummer (obligatoriskt)
- Klicka på spara
-
- Välj en/flera kontakter från din personliga kontaktlista som du vill dela med andra.
- Klicka importera
-
Ladda ner exempelfilen som finns bifogad och använd den vid import, alt. strukturera er befintliga fil på samma sätt.
- Klicka på för att ladda upp filen
- Kontrollera att uppgifterna som har lästs in stämmer och välj sedan Importera
- Klicka Lägg till
När filen har laddats upp kommer ni se alla kontakter i listan. Om en kontakt inte läses in korrekt kommer det att visas i listan. Ni kan ta bort & redigera en kontakt i listan innan den importeras.
-
- Klistra in en lista med kontakter i inputfältet. Anänd formatet: "FirstName, LastName, email@address.com, +46701234567, Company, Title" (alla fält är frivilliga). Använd en separat rad för varje kontakt
- Kontrollera att uppgifterna som har lästs in stämmer
- Klicka på importera
Dela en kontaktgrupp
-
- Toggla på för att dela med alla användare i er organisation
- Klicka på spara
-
- Klicka på för att expandera listan med användare
- Välj en/flera användare som du vill dela kontaktgruppen med
- Klicka på spara
-
- Klicka på för att expandera listan med roller
- Välj en/flera roller som du vill dela kontaktgruppen med
- Klicka på spara
-
- Klicka på för att expandera listan med team
- Välj ett/flera team som du vill dela kontaktgruppen med
- Klicka på spara
Ta bort kontaktgrupp
-
- Expandera gruppen du önskar ta bort
- Klicka ta bort
- Bekräfta genom att klicka Ja
När du tar bort gruppen försvinner allt innehåll och går inte att återställa.
Kommentarer
0 kommentarer
Artikeln är stängd för kommentarer.