Organisationsinställningar
Under respektive flik hittar du vad de olika behörigheterna ger för rättigheter så att du kan skapa rätt roller att dela ut till användarna i din organisation.
När du har en tilldelad behörighet innebär det att du kan se och redigera inställningarna under de flikarna.
Längst ner på den här sidan hittar du våra förslag på paketeringar för olika typer av användare.
- Om du bockar i Organisationsinställningarna får du/de som tilldelas rollen med den behörigheten tillgång till alla behörigheter under den fliken, dvs. Konto, Roller & Behörigheter, Användare & Team, Gäster, Telefonisystem, Kontakter, Survey & Insights.
Den här behörigheten ges oftast enbart till administratörer då användaren får tillgång till allt. -
Med behörigheten konto låter du bland annat användaren hantera era kontoinställningar, köpa licenser & se granskningsloggen. Behörigheten lämpar sig bäst till utvalda administratörer.
Åtkomst till funktion/inställning Företagsprofil ✅ App ✅ Mobilabonnemang ✅ Tillval ✅ Fakturering ✅ Granskningloggar ✅ -
Ger användaren åtkomst till att bland annat skapa roller, editera befintliga och dela ut behörigheter till andra användare
Åtkomst till funktion/inställning Roller ✅ Standardbehörigheter ✅ Behörigheter för gäster ✅ Samtalssökning ✅ -
Med behörigheten Hantera kostnadsställen låter du bland annat användaren sätta upp kostnadsställen på era fakturor. Behörigheten lämpar sig bäst till utvalda administratörer eller ekonimiansvariga.
Åtkomst till funktion/inställning Skapa nya kostnadsställen ✅ Skapa separerad faktura per kostnadsställe ✅ Skapa grupperad faktura efter kostnadsställe ✅ Ändra fakturauppgifter samt metod ✅ -
En användare med den här behörigheten kommer bland annat ha åtkomst till att skapa nya användare, redigera befintliga, skapa nya team samt administrera befintliga.
Åtkomst till funktion/inställning Användare ✅ Team ✅ Entra ID-synk ✅ -
Med den här behörigheten kan användarna skapa gäster och generera inbjudningslänkar.
Åtkomst till funktion/inställning Skapa gäster ✅ -
Den här behörigheten låter användaren hantera allt som rör er telefoni, så som att köpa & tilldela nummer, skapa & administrera svarsgrupper och administrera samtalsinspelningen.
Åtkomst till funktion/inställning Fasta nummer ✅ Mobilnummer ✅ Svarsgrupper ✅ Knappvalsmenyer ✅ Samtalsstyrning ✅ Ljudfiler ✅ Visningsnummer ✅ Samtalssökning ✅ -
Den här behörigheten ger användaren åtkomst till att skapa nya, redigera befintliga och ta bort kontaktgrupper
Åtkomst till funktion/inställning Delade kontakter ✅ Skapa kontaktgrupp ✅ -
Med den här behörigheten kan användaren dela ut och ta bort licenser på andra användare. För att köpa ytterligare licenser krävs behörigheten konto.
Åtkomst till funktion/inställning Administrera användare med Survey-licens ✅ -
Den här behörigheten låter användaren hantera organisationens integrationer, ändringar i prioriteringar, anslutningar och frånkopplingar av befintliga
Åtkomst till funktion/inställning Ansluta nya & koppla ifrån integrationer ✅ Administrera befintliga integrationer ✅ -
Den här behörigheten låter användaren skapa och hantera wallboards
Åtkomst till funktion/inställning Skapa nya wallboards ✅ Hantera befintliga wallboards ✅ -
Den här behörigheten låter användaren hantera Contact Center
Åtkomst till funktion/inställning Skapa nya webbwidgets ✅ Skapa nya webbchattar ✅ Hantera Contact Center-kontakter ✅ För att vara agent i Contact Center krävs användarlicensen Contact Center Agent. Utan denna licens kommer användaren inte att kunna agera som agent i Contact Center.
Team
Med de här behörigheterna låter du användarna administrera Team de är med i samt skapa nya kanaler i dem.
-
Åtkomst till funktion/inställning Redigera & ta bort befintliga team ✅ Lägga till medlemmar i team ✅ -
Åtkomst till funktion/inställning Redigera & arkivera kanaler ✅ Skapa nya och lägga till användare i kanaler ✅
Funktioner
Med den här behörigheten ger du användarna åtkomst till utvalda funktioner
-
Åtkomst till funktion/inställning Se och analysera samtalsdata på en eller flera svarsgrupper ✅ Se och analysera samtalsdata på en eller flera användare ✅
Intern administration
De här behörigheterna var för sig eller i kombination ger användarna åtkomst att kunna söka och redigera andra användare inom samma organisation. Ges med fördel ut till IT-ansvarig/administratör.
-
Supersöken är en organisations-bred sökning som ger dig möjlighet att söka på användare, svarsgrupper, IVR och nummer på ett och samma ställe och snabbt kunna redigera något om behov finns.
Supersöken är en smart sök-funktion som i kombination med andra behörigheter förenklar administrationen.Åtkomst till funktion/inställning Supersök ✅ -
Den här behörigheten ger en användare åtkomst och redigeringsmöjligheter till en annan användares personliga inställningar. För att enkelt kunna administrera centralt.
Åtkomst till funktion/inställning Redigera annan användares personliga inställningar ✅
Våra förslag på paketeringar
-
Mer info kommer
-
Mer info kommer
-
Mer info kommer
Kommentarer
0 kommentarer
Artikeln är stängd för kommentarer.