Behörigheter 101

Admin Telebyrån
  • Uppdaterad

Organisationsinställningar

Under respektive flik hittar du vad de olika behörigheterna ger för rättigheter så att du kan skapa rätt roller att dela ut till användarna i din organisation.

När du har en tilldelad behörighet innebär det att du kan se och redigera inställningarna under de flikarna.

Längst ner på den här sidan hittar du våra förslag på paketeringar för olika typer av användare.

  • Om du bockar i Organisationsinställningarna får du/de som tilldelas rollen med den behörigheten tillgång till alla behörigheter under den fliken, dvs. Konto, Roller & Behörigheter, Användare & Team, Gäster, Telefonisystem, Kontakter, Survey & Insights.

    Den här behörigheten ges oftast enbart till administratörer då användaren får tillgång till allt.
  • Med behörigheten konto låter du bland annat användaren hantera era kontoinställningar, köpa licenser & se granskningsloggen. Behörigheten lämpar sig bäst till utvalda administratörer.

    Åtkomst till funktion/inställning  
    Företagsprofil
    App
    Mobilabonnemang
    Tillval
    Fakturering
    Granskningloggar
  • Ger användaren åtkomst till att bland annat skapa roller, editera befintliga och dela ut behörigheter till andra användare

    Åtkomst till funktion/inställning
    Roller
    Standardbehörigheter
    Behörigheter för gäster
    Samtalssökning
  • Med behörigheten Hantera kostnadsställen låter du bland annat användaren sätta upp kostnadsställen på era fakturor. Behörigheten lämpar sig bäst till utvalda administratörer eller ekonimiansvariga.

    Åtkomst till funktion/inställning  
    Skapa nya kostnadsställen
    Skapa separerad faktura per kostnadsställe
    Skapa grupperad faktura efter kostnadsställe
    Ändra fakturauppgifter samt metod
  • En användare med den här behörigheten kommer bland annat ha åtkomst till att skapa nya användare, redigera befintliga, skapa nya team samt administrera befintliga.

    Åtkomst till funktion/inställning  
    Användare
    Team
    Entra ID-synk
  • Med den här behörigheten kan användarna skapa gäster och generera inbjudningslänkar.

    Åtkomst till funktion/inställning  
    Skapa gäster 
  • Den här behörigheten låter användaren hantera allt som rör er telefoni, så som att köpa & tilldela nummer, skapa & administrera svarsgrupper och administrera samtalsinspelningen.

    Åtkomst till funktion/inställning  
    Fasta nummer
    Mobilnummer
    Svarsgrupper
    Knappvalsmenyer
    Samtalsstyrning
    Ljudfiler
    Visningsnummer
    Samtalssökning
  • Den här behörigheten ger användaren åtkomst till att skapa nya, redigera befintliga och ta bort kontaktgrupper

    Åtkomst till funktion/inställning  
    Delade kontakter
    Skapa kontaktgrupp
  • Med den här behörigheten kan användaren dela ut och ta bort licenser på andra användare. För att köpa ytterligare licenser krävs behörigheten konto.

    Åtkomst till funktion/inställning  
    Administrera användare med Survey-licens
  • Den här behörigheten låter användaren hantera organisationens integrationer, ändringar i prioriteringar, anslutningar och frånkopplingar av befintliga

    Åtkomst till funktion/inställning  
    Ansluta nya & koppla ifrån integrationer
    Administrera befintliga integrationer
  • Den här behörigheten låter användaren skapa och hantera wallboards

    Åtkomst till funktion/inställning  
    Skapa nya wallboards
    Hantera befintliga wallboards
  • Den här behörigheten låter användaren hantera Contact Center

    Åtkomst till funktion/inställning  
    Skapa nya webbwidgets
    Skapa nya webbchattar
    Hantera Contact Center-kontakter

    För att vara agent i Contact Center krävs användarlicensen Contact Center Agent. Utan denna licens kommer användaren inte att kunna agera som agent i Contact Center.

Team

Med de här behörigheterna låter du användarna administrera Team de är med i samt skapa nya kanaler i dem. 

  • Åtkomst till funktion/inställning  
    Redigera & ta bort befintliga team
    Lägga till medlemmar i team
  • Åtkomst till funktion/inställning  
    Redigera & arkivera kanaler
    Skapa nya och lägga till användare i kanaler

Funktioner

Med den här behörigheten ger du användarna åtkomst till utvalda funktioner

  • Åtkomst till funktion/inställning  
    Se och analysera samtalsdata på en eller flera svarsgrupper
    Se och analysera samtalsdata på en eller flera användare

Intern administration

De här behörigheterna var för sig eller i kombination ger användarna åtkomst att kunna söka och redigera andra användare inom samma organisation. Ges med fördel ut till IT-ansvarig/administratör. 

  • Supersöken är en organisations-bred sökning som ger dig möjlighet att söka på användare, svarsgrupper, IVR och nummer på ett och samma ställe och snabbt kunna redigera något om behov finns.

    Supersöken är en smart sök-funktion som i kombination med andra behörigheter förenklar administrationen. 

    Åtkomst till funktion/inställning  
    Supersök
  • Den här behörigheten ger en användare åtkomst och redigeringsmöjligheter till en annan användares personliga inställningar. För att enkelt kunna administrera centralt.

    Åtkomst till funktion/inställning  
    Redigera annan användares personliga inställningar

Våra förslag på paketeringar

  • Mer info kommer

  • Mer info kommer

  • Mer info kommer

Var denna artikel till hjälp?

0 av 0 tyckte detta var till hjälp

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

Kommentarer

0 kommentarer

Artikeln är stängd för kommentarer.