Styr samtalsinspelning med aktivitetsstatus

Admin Telebyrån
  • Uppdaterad

Vem kan styra samtalsinspelning via aktivitetsstatusar? 

Hur fungerar det?

Om du har konfigurerat en användare så att hen kan kontrollera inspelningen via statusar är det enkelt för användaren själv att sen välja hur det ska fungera. Du kan t.ex. skapa en status, "Gått för dagen", och då välja att INTE spela in några samtal på mobilnumret men fortsätta att spela in samtal på det fasta numret. 

Konfigurera dina statusar för att starta en samtalsinspelning

  • I menyn:
    1. Klicka på din avatar
    2. Klicka på VERTICAL_ELIPSIS.svg
    3. Klicka på SETTINGS_GEAR.svg
    4. Klicka på  ADD_SQUARE.svg  för att skapa en ny eller expandera EXPAND_RIGHT_GRADIENT.svg den du önskar att redigera
    5. Under samtalsinspelning:
    6. Välj om du vill ha samma inställningar för alla nummer och VoIP (Toggla på ON.svg / av OFF.svg )
    7. Välj om du vill starta inspelningen på inkommande samtal (Toggla på ON.svg / av OFF.svg)
    8. Välj om du vill starta inspelningen på utgående samtal (Toggla på ON.svg / av OFF.svg )
  • I menyn:
    1. Tryck på din avatar
    2. Tryck VERTICAL_ELIPSIS.svg
    3. Tryck SETTINGS_GEAR.svg
    4. Tryck  ADD_SQUARE.svg  för att skapa en ny eller expandera EXPAND_RIGHT_GRADIENT.svg den du önskar att redigera
    5. Under samtalsinspelning:
    6. Välj om du vill ha samma inställningar för alla nummer och VoIP (Toggla på ON.svg / av OFF.svg )
    7. Välj om du vill starta inspelning på inkommande samtal (Toggla på ON.svg / av OFF.svg )
    8. Välj om du vill starta inspelning på utgående samtal (Toggla på ON.svg / av OFF.svg )

Om du inte har tillgång till denna funktionen, vänligen kontakta ansvarig administratör på ditt företag. 

Var denna artikel till hjälp?

0 av 0 tyckte detta var till hjälp

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

Kommentarer

0 kommentarer

Artikeln är stängd för kommentarer.