Analytics Utforska

Support
  • Uppdaterad

Vem har åtkomst till analytics?

  • Pro-användare i en organisation med växelpaketet Unlimited
  • Pro-användare i en organisation med växelpaketet Light kan köpa tilläggstjänsten analytics

Öppna analytics

  • Klicka på ANALYTICS 2.svgoch välj fliken analytics

I många fall är det mer kostnadseffektivt att uppgradera växelpaketet från Light till Unlimited istället för att köpa tilläggstjänsten som är inkluderad i paketet.

Generell information

  • Analytics är en smart tjänst som gör att du kan analysera era ringflöden för att effektivisera er verksamhet. Välj mätvärden efter era KPI:er och kom igång direkt!

  • Pro-användare med rättigheten telefonisystem kan se och analysera alla svarsgrupper i organisationen oavsett om de är en agent, supervisor eller ingenting i någon av grupperna.

  • Följ guiden.

    Du behöver ha behörigheten konto för att kunna köpa tilläggstjänster.

Så här använder du analytics

  1. Välj den grupp eller de användare du vill analysera. Om du väljer att analysera en grupp kommer du också att få tillgång till agentstatistik för just den gruppen. Om du däremot väljer användare, får du statistik om alla användarens samtal.
  2. Välj önskat datumintervall.
  3. Justera tidsintervall & tröskelvärden (vid behov).
  4. Välj om du vill inkludera missade samtal eller exkludera tidig påläggning. Standard-tröskelvärdet för tidig påläggning är 10 sekunder, om inte annat specificerats. Det betyder att samtal som avslutas innan tröskelvärdet nås inte inkluderas.
  5. Välj den svarsgrupp eller de användare som du vill analysera.
  6. Klicka på Sök.

Justera Metriker

  • Genom att klicka på EYE.svg kan du välja att inkludera eller exkludera olika metriker.

Exportera data i analytics

  1. Klicka på VERTICAL ELIPSIS.svg
  2. Välj ladda ner excel-fil.

Var denna artikel till hjälp?

0 av 0 tyckte detta var till hjälp

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

Kommentarer

0 kommentarer

Artikeln är stängd för kommentarer.