Hantera öppettider

Support
  • Uppdaterad

Vilka kan justera öppettiderna?

För att justera öppettiderna i en svarsgrupp eller IVR behöver du ha behörigheten Telefonisystem eller vara supervisor.
  • Behörigheten telefonisystem ger åtkomst till att justera öppettiderna i alla svarsgrupper.
  • Som supervisor kommer du endast åt öppettiderna i svarsgrupper du övervakar

Ändra öppettider i en svarsgrupp som administratör

    1. Klicka på SETTINGS_GEAR.svg välj din organisation
    2. Expandera listan telefonisystem EXPAND_DOWN.svgoch klicka på svarsgrupper
    3. Klicka på svarsgruppen och sedan på Schemaläggning & välkomstmeddelande
    4. Klicka på ADD_SQUARE.svg och lägg önskade öppettider
    5. Under Välkomstmeddelande väljer ni vad som ska hända när någon ringer in till er
    6. Under Stängd hantering väljer ni vad som ska hända när någon ringer in utanför era öppettider
    1. Tryck på SETTINGS_GEAR.svg välj din organisation
    2. Expandera listan telefonisystem EXPAND_DOWN.svgoch klicka på svarsgrupper
    3. Tryck på svarsgruppen och sedan på Schemaläggning & välkomstmeddelande
    4. Tryck på ADD_SQUARE.svg och lägg önskade öppettider
    5. Under Välkomstmeddelande väljer ni vad som ska hända när någon ringer in till er
    6. Under Stängd hantering väljer ni vad som ska hända när någon ringer in utanför era öppettider

Ändra öppettider i en svarsgrupp som supervisor

    1. Klicka påOPERATOR.svg
    2. Klicka på fliken supervisor
    3. Klicka på svarsgruppen och sedan på Schemaläggning & välkomstmeddelande
    4. Klicka på ADD_SQUARE.svg och lägg önskade öppettider
    5. Under Välkomstmeddelande väljer ni vad som ska hända när någon ringer in till er
    6. Under Stängd hantering väljer ni vad som ska hända när någon ringer in utanför era öppettider
    1. Tryck påOPERATOR.svg
    2. Tryck på fliken supervisor
    3. Tryck på svarsgruppen och sedan på Schemaläggning & välkomstmeddelande
    4. Tryck på ADD_SQUARE.svg och lägg önskade öppettider
    5. Under Välkomstmeddelande väljer ni vad som ska hända när någon ringer in till er
    6. Under Stängd hantering väljer ni vad som ska hända när någon ringer in utanför era öppettider
  • Plattformen läser in öppettiderna uppifrån och ner. När ni ska stänga växeln för påsk, jul eller semester behöver ni lägga in tiderna högst upp för att de ska slå igenom.

Ändra öppettider i en IVR (knappvalsmeny) som administratör

    1. Klicka på SETTINGS_GEAR.svg välj din organisation
    2. Expandera listan telefonisystem EXPAND_DOWN.svgoch klicka på knappvalsmenyer
    3. Klicka på knvappvalsmenyn och sedan på Hantera schemaläggning
    4. Klicka på ADD_SQUARE.svg , lägg önskade öppettider och spara
    5. Klicka på Avancerade inställningar
    6. Under Stängd hantering väljer ni vad som ska hända när någon ringer in utanför era öppettider
    1. Tryck på SETTINGS_GEAR.svg välj din organisation
    2. Expandera listan telefonisystem EXPAND_DOWN.svgoch klicka på knappvalsmenyer
    3. Tryck på knvappvalsmenyn och sedan på Hantera schemaläggning
    4. Tryck på ADD_SQUARE.svg , lägg önskade öppettider och spara
    5. Tryck på Avancerade inställningar
    6. Under Stängd hantering väljer ni vad som ska hända när någon ringer in utanför era öppettider
  • Plattformen läser in öppettiderna uppifrån och ner. När ni ska stänga växeln för påsk, jul eller semester behöver ni lägga in tiderna högst upp för att de ska slå igenom.

Var denna artikel till hjälp?

0 av 0 tyckte detta var till hjälp

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

Kommentarer

0 kommentarer

Artikeln är stängd för kommentarer.