Hantera öppettider

Admin Telebyrån
  • Uppdaterad

Vilka kan justera öppettiderna?

För att justera öppettiderna i en svarsgrupp eller IVR behöver du ha behörigheten Telefonisystem eller vara supervisor.
  • Behörigheten telefonisystem ger åtkomst till att justera öppettiderna i alla svarsgrupper.
  • Som supervisor kommer du endast åt öppettiderna i svarsgrupper du övervakar

Ändra öppettider i en svarsgrupp som administratör

    1. Klicka på SETTINGS välj din organisation
    2. Expandera listan telefonisystem EXPANDoch klicka på svarsgrupper
    3. Klicka på den svarsgrupp vars öppettider du vill ändra, och sedan på Schemainställningar
    4. Klicka på ADD och lägg önskade öppettider
    5. När ni redigerar era öppettider, under välkomstmeddelande , väljer ni vad som ska hända när någon ringer in till er
    6. När ni redigerar era stängningstider, under välkomstmeddelande, väljer ni vad som ska hända när någon ringer till er utanför era öppettider. Ni kan välja mellan att använda standardinställningen för stängd hantering eller att skapa en ny
    1. Tryck på SETTINGS välj din organisation
    2. Expandera listan telefonisystem EXPANDoch klicka på svarsgrupper
    3. Klicka på den svarsgrupp vars öppettider du vill ändra, och sedan på Schemainställningar
    4. Tryck på ADD och lägg önskade öppettider
    5. När ni redigerar era öppettider, under välkomstmeddelande , väljer ni vad som ska hända när någon ringer in till er
    6. När ni redigerar era stängningstider, under välkomstmeddelande, väljer ni vad som ska hända när någon ringer till er utanför era öppettider. Ni kan välja mellan att använda standardinställningen för stängd hantering eller att skapa en ny

Appen läser in öppettiderna uppifrån och ner. När ni ska stänga växeln för påsk, jul eller semester behöver ni lägga in tiderna högst upp för att de ska slå igenom

Ändra öppettider i en svarsgrupp som supervisor

    1. Klicka påOPERATOR.svg
    2. Klicka på fliken detaljvy
    3. Klicka på svarsgruppen, sedan på Schemaläggning & välkomstmeddelande och därefter på Schemainställningar
    4. Klicka på ADD och lägg önskade öppettider
    5. När ni redigerar era öppettider, under välkomstmeddelande , väljer ni vad som ska hända när någon ringer in till er
    6. När ni redigerar era stängningstider, under välkomstmeddelande, väljer ni vad som ska hända när någon ringer till er utanför era öppettider. Ni kan välja mellan att använda standardinställningen för stängd hantering eller att skapa en ny
    1. Tryck påOPERATOR.svg
    2. Klicka på fliken detaljvy
    3. Tryck på svarsgruppen, sedan på Schemaläggning & välkomstmeddelande och därefter på Schemainställningar
    4. Tryck på ADD och lägg önskade öppettider
    5. När ni redigerar era öppettider, under välkomstmeddelande , väljer ni vad som ska hända när någon ringer in till er
    6. När ni redigerar era stängningstider, under välkomstmeddelande, väljer ni vad som ska hända när någon ringer till er utanför era öppettider. Ni kan välja mellan att använda standardinställningen för stängd hantering eller att skapa en ny
  • Företaget AB ska ha stängt för semester från 2023-07-03 kl 08:00 till 2023-07-30 kl 17:00 och vill visa ett meddelande med information om sina öppettider.

    1. Klicka på ADD för att lägga in de tider då ni kommer att ha stängt
    2. Ge schemaposten ett namn.
    3. Välj Status, i detta fall ska det vara Stängd
    4. Toggla Endast under en specifik tidsperiod. Då kommer era tider att gälla från startdatumet till slutdatumet
    5. Ange datumen när schemat ska vara aktivt. Det innebär att schemat börjar den 2023-07-03 kl 08:00 och slutar 2023-07-30 kl 17:00
    6. Ni kan välja att upprepa schemat om ni har stängt samma datum varje år
    7. Under Schema anger ni vad schemat avser. Här kan ni välja om ni ska ha stängt hela tidsperioden eller om ni ska ha öppet vissa dagar - i så fall anger ni det här
    8. Under Välkomsthändelse I detta fall väljer vi att "Spela upp röstmeddelande och lägg på".
    9. Klicka på "Spara".

Ändra öppettider i en IVR (knappvalsmeny) som administratör

    1. Klicka på SETTINGS välj din organisation
    2. Expandera listan telefonisystem EXPANDoch klicka på knappvalsmenyer
    3. Klicka på den knappvalsmeny vars öppettider du vill ändra, och sedan på Schemainställningar
    4. Klicka på ADD och lägg önskade öppettider
    5. När ni redigerar era öppettider, under välkomstmeddelande , väljer ni vad som ska hända när någon ringer in till er
    6. När ni redigerar era stängningstider, under välkomstmeddelande, väljer ni vad som ska hända när någon ringer till er utanför era öppettider. Ni kan välja mellan att använda standardinställningen för stängd hantering eller att skapa en ny
    1. Tryck på SETTINGS välj din organisation
    2. Expandera listan telefonisystem EXPANDoch klicka på knappvalsmenyer
    3. Klicka på den knappvalsmeny vars öppettider du vill ändra, och sedan på Schemainställningar
    4. Tryck på ADD och lägg önskade öppettider
    5. När ni redigerar era öppettider, under välkomstmeddelande , väljer ni vad som ska hända när någon ringer in till er
    6. När ni redigerar era stängningstider, under välkomstmeddelande, väljer ni vad som ska hända när någon ringer till er utanför era öppettider. Ni kan välja mellan att använda standardinställningen för stängd hantering eller att skapa en ny

Var denna artikel till hjälp?

0 av 0 tyckte detta var till hjälp

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

Kommentarer

0 kommentarer

Artikeln är stängd för kommentarer.